Jestli nepoužíváte tyto suroviny při vaření s dětmi, děláte velkou chybu!

Mám pro vás spoustu tipů.

Pokud vybíráte potraviny opravdu uvážlivě, kupujete jen ty základní, neplýtváte a využijete vše, útraty odpovídají průměrným částkám utraceným za potraviny v České republice nebo jsou dokonce nižší.

Pokud s dětmi jíte plnohodnotné jídlo, odpadají náklady za potravinové doplňky. Pokud investujete do biopotravin, které jsou prosté od průmyslové chemie, tak ušetříte i za léky.

Pro představu jsem popsala několik základních položek, ze kterých uvařím dětem nespočet pestrých jídel, dodají jejich ale i mému tělu v optimálním složení všechny potřebné živiny a uspokojí chuťové potřeby celé rodiny.

Naším cílem není omezování se, ale dopřát sobě i dětem opravdové jídlo, nekupovat průmyslové polotovary ani náhražky ale chceme vám ulehčit práci, tak ať můžete doma poctivě vařit.

Mouky

Doporučuji pro vaření s dětmi mít vždy tuto pětici mouk: klasická bílá pšeničná, žitná, celozrnná špaldová, chlebová žitná, pohanková.

S touto kombinací mouk doma upečete chléb, koláče, záviny či rohlíky. Vytvoříte palačinky a lívance. Všechny recepty najdete na našem blogu nebo jako součástí kuchtících krabic Kuchyně bez hranic pro děti.

Ráda se hraji i s moukou hrachovou a z červené čočky. Fantazii se meze nekladou. Navíc, je to výborné zpestření dětského jídelníčku, zvláště pokud děti nechtějí jíst luštěniny na klasický způsob.

Ovesné vločky a pohanková krupice

Nejčastěji dětem vařím pohankovou krupici. Na ranní kaši se tak těšíme všichni. Každý si svou kaši nazdobí sám dle chuti.

Dále pohankovou krupici používám na zahušťování, do halušek nebo do nočků do polévky.

Vločky používáme nejčastěji ovesné a nejvíce na naše oblíbené sušenky či granolu. Výborné jsou i na zahuštění těsta při tvorbě různých zeleninových placiček.

Obiloviny

Možná si myslíte, že děti taková jídla vůbec nejí a nemají je v oblibě. Ale věřte, vůbec tomu tak není.


Obilná zrna a kroupy. Jsou neuvěřitelně univerzálním materiálem při přípravě různých pokrmů – zapečená masová a zeleninová jídla, rizota, přílohy, saláty a nádivky, sladké dezerty a snídaně.

Navíc jsou kroupy cenným zdrojem vlákniny a vitamínů. Po ruce při vaření s dětmi mějte pohankové a špaldové kroupy. Ze zrnin vám nesmí chybět jáhly, červená pšenice a občas bulgur.

Návod na nakličování pohanky najdete ZDE. Recepty s pohankou jsou i součástí naší první – pilotní krabice Kuchyně bez hranic.

Rýže

Pokud začnete vařit s dětmi ze zrnin a krup zjistíte, že nepoužíváte téměř skoro nikdy rýži. Nejčastěji používám basmati do polévek nebo jako přílohu.

Vidíte, že vaření může být hrou a zábavou. Není potřeba nakupovat polotovary a průmyslově zpracované polotovary. Vystačíte si jen s menším seznamem základních surovin a úžasné recepty jsou na stole. Bříško vašich dětí bude naprosto spokojené. Vařte si spolu doma, vařte s dětmi často a raději i z dražších surovin, které si pečlivě vyberete.

Pro usnadnění společného vaření, pro získání informací o jídle a pro super dárečky pro děti si objednávejte naše předplatné. Taková vlastní ozdobená zástěrka potěší určitě každého malého kuchtíka.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.